23948sdkhjf

Bornholmsk branding hitter

Adresse på Solskinsøen bruges aktivt for at lange flere varer over disken.

Det er hipt at starte virksomhed på Bornholm og ikke mindst at fortælle historien om iværksætteriet på den lille ø i Østersøen.

Det er især onlinevirksomheder, der skilter aktivt med at høre hjemme på Bornholm for at booste salget endnu mere.

Det viser en ny rapport lavet af Analyse og Tal for Bornholms Kommune ifølge DR Bornholm.

- Vi kan se, at nye virksomheder, som egentlig ikke har noget med bornholmske fødevarer at gøre, kobler sig på det image, bornholmske fødevarevirksomheder har, siger Maj Baltzarsen, partner i Bureauet Analyse og Tal.

Et eksempel er havtornplantagen Høstet, der både overvejede lokation på Lolland og i Nordsjælland, inden valget faldt På Bornholm.

- Der var en anden iværksætterånd på Bornholm, der allerede havde et brand inden for fødevarer, som vi kunne læne os lidt op ad, og som kunne være med til at hjælpe os på vej, fortæller medindehaver af Høstet Mads Meisner.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11